Wat hoor ik dit vaak!
Je bent KEI blij met je behaalde resultaat!
Yes eindelijk kan ik stralen in die te gekke outfit. Maandenlang heb je hieraan gewerkt maar nu. Je merkt dat er niet veel hoeft te gebeuren of de kilo’s zitten er alweer aan.
Ik leg je uit hoe dit komt en belangrijker nog wat je vandaag nog kunt doen om dit te veranderen.
Het afvallen en weer aankomen in gewicht heeft te maken met je ruststofwisseling.
Je ruststofwisseling is het aantal calorieën wat je minimaal nodig hebt. Kennen de meeste vast wel. Denk aan de energie die je verbruikt om al je vitale functies voor je te laten werken. De caloriëen die je met slapen al verbrand zeg ik meestal.
Wat gebeurt er wanneer je een crashdieet volgt, gaat shaken of je calorie inname beperkt.
Je verliest gewicht, erg fijn want dat is wat je wilt maar dat bestaat uit spiermassa. Jaa!!
Jouw zuurverdiende in zweetgewerkte opgebouwde spiermassa!
Met als gevolg dat je ruststofwisseling steeds lager en lager word, dus het aantal calorieën wat jij mag hebben op een dag word VERLAAGD.
Met als gevolg dat je van een blaadje sla al aankomt!
Dat willen we niet!
Ons lichaam werkt iets intilligenter dan calorie en calorie uit. Maar als je weet hoe hormonen werken word het super genmakkelijk om je kilo’s te verliezen!
Dus let op!
Het schildklierhormoon is één van de hormonen die hiervoor verantwoordelijk is.
Want wat gebeurt er wanneer je calorie inname langere tijd te laag is Je schildklier ‘denkt’ ho es, we zijn op rantsoen  Laat ik een tandje langzamer gaan draaien, en gaat dus vertragen.
Met als gevolg dat jij je ideale gewicht behaald hebt maar je ruststofwisseling enorm verlaagd is. Je gaat weer ‘normaal eten met de garantie dat je weer aankomt in gewicht. Super belangrijk dus dat je gewichtsverlies bestaat uit vet en niet uit spiermassa. En je je schildklier optimaal boost.
Met deze tips hoef je nooit meer te jojo-en.
Voor de schildklier is het dus belangrijk:
• Dat de lever goed functioneert. Dit doe je door voldoende (500gr) groentes te nemen zoals je gemakkelijk kunt doen door dagelijks een groene smoothie
te nemen.
• Dat je voldoende eiwitten eet (bouwstof waaruit schildklierhormoon gemaakt word)
• Voldoende selenium (deze kun je halen uit paranoten) en progesteron (rustsysteem activeren door mindfulness)
• Voldoende inname van jodium in zeekraal en witvis is ook van groot belang voor een optimaal werkende schildklier.
• Voorkom laag calorie/ koolhydraat inname. Mijn advies is altijd 1:1:1 Koolhydraten eiwitten vetten.
Bij het volgen van langdurige crashdiëten zie je vaak dat de schildklier hierdoor wat vertraagd is waardoor
mensen op langere termijn al dik worden van een blaadje sla.
Verder is het van groot belang dat je darmflora optimaal functioneert anders worden de belangrijke voedingsstoffen die nodig zijn voor de schildklier niet goed opgenomen.
Ben jij die persoon die al dik word bij het eten van een blaadje sla? Heb je in het
verleden vaak crashdiëten gevolgd?
Kijk hier of je je herkend in de symptomen:
Ga vandaag nog aan de slag met deze tips zodat je ook kunt gaan stralen in die te gekke outfit!
Probeer het nu uit met het gratis weekschema
Liever gelijk doorpakken?
Boek hier je gratis consult