Vandaag de laatste stap die belangrijk is voor een blijvend slank lichaam
Krachttraining

Waarom krachttraining?
Omdat het doel van een goede training is het positief beïnvloeden van je hormoonbalans
– Meer energie
– Meer kracht
– Betere stofwisseling
– Beter belastbaar maken van je lichaam
– Meer spiermassa
– Minder vetmassa
– Betere gezondheid
Ondanks dat training maar 20% invloed heeft op jouw gewicht mag je deze belangrijke factor niet vergeten !
Want wanneer je kiest voor 20% cardio en 80% krachttraining zorgt dit namelijk voor de aanmaak van groeihormoon en testosteron. Deze hormonen stimuleren je vetverbranding en daar word je toch gelukkig gevoel van.
Wanneer jij een lange cardiotraining doet zie je dat dit vaak nadelige effecten heeft op je vetverbrandingsniveau.
Ook bij een korte cardiotraining zie je weinig verhoging van de hormoonspiegels testosteron en groeihormoon.
Natuurlijk is het daarbij ook belangrijk je lichaam de juiste prikkel te geven om sterker te worden.
– Hoe goed doe jij je best?
Doe jij de oefeningen tot je echt niet verder kunt?
Hoe meer je eruit haalt hoe beter de resultaten.
Train met de juist hoeveelheid gewichten
Of doe mee aan circuits, tabatta training of een HIIT training
Deze zijn gebaseerd op grotendeels kracht en hierdoor zal je het meeste vet verliezen !